NIE PODDAWAJ SIĘ W WALCE O SWOJE MARZENIA

Pisanie prac cię przerasta? Nie masz motywacji żeby się wziąć za pisanie? Przeczytaj ten artykuł. Może to coś ci da?

Brakuje ci wiary w siebie, czy może jesteś leniwy? Bezrefleksyjnie narzekasz na brak perspektyw, czasu, kasy, możliwości. Może nie wyznaczasz sobie w życiu celów a może ich po prostu nie masz i czekasz na mannę z nieba?

A samo się nie zrobi

Gdyby J. K. Rowling się nie zawzięła i nie pisała a potem odprawiana z kwitkiem z wielu wydawnictw poddała się – dziś nie byłoby Harrego Pottera a Rowling nie miała by na koncie milionów. I to robiłoby różnicę.

Porażka dawała jej motyw do kolejnej walki o siebie. Bo o siebie trzeba dbać i o siebie należy walczyć. Nikt nie zrobi tego za ciebie. Nikt nie przeżyje twojego życia za ciebie.

Niby takie oczywiste, a jednak… wiedzą na nasz własny temat bywa różnie.

Dlatego dla wszystkich, którzy nie wiedzą czego chcą. I zbaczają z wybranej drogi jak tylko raz powinie im się noga mamy dziś dwie propozycje książkowe.

 

Dwie kobiety, dwa różne pokolenia – podobieństwo determinacji w dążeniu do celu, dojrzałość decyzji, siła charakteru, ogromna siła motywacji i udana próba wzięcia losu we własne ręce.

 

Anna Kamińska „Wanda: opowieść o sile życia i śmierci : historia Wandy Rutkiewicz”

 

Wanda Rutkiewicz – pierwsza kobieta, która zdobyła szczyt K2. Ta opowieść to coś więcej niż zwykła biografia. To rzecz o pokonywaniu barier tych społecznych,  tych osobistych ludzkich związanych z wytrzymałością fizyczną i psychiczną. To opowieść o tym ile wysiłku kosztuje życie na własnych zasadach. Ale także ile daje takie życie spełnienia. Historia pasji, która daje ogromną siłę, niemalże nadludzką. Świetnie udokumentowana, pięknie napisana książka. Tym wszystkim, którzy jeszcze nie czytali, albo nie znają sylwetki wielkiej polskiej alpinistki i himalaistki Wandy Rutkiewicz gorąco polecamy. To jedna z lepszych książek motywujących, która po prostu trzeba przeczytać.

 

Joanna Jędrzejczyk „Wojowniczka”

Książka napisana prostym językiem. Ale czuje się, że prosto z serducha. Joanna z jednej strony jest prostą dziewczyną z sąsiedztwa z drugiej mistrzynią świata w sztukach walki. Opisuje tu sam konkret, samą istotę tego czym jest dążenie do celu. Jak długa, żmudna, czasem nudna ale zawsze pełna wyrzeczeń jest droga do sukcesu. Jak na wszystko trzeba zapracować i to ciężką, mozolną harówą. Ale Joanna nie narzeka. Kocha swoje życie. Bo znalazła z nim cel, do którego dąży codziennie od świtu do zmroku. Z tej dziewczyny, jej charakteru, odwagi, przebojowości i radości życia warto wziąć przykład. To prawdziwa idolka dzisiejszych czasów. Przeczytajcie jej książkę. Dużo mądrego się z niej dowiecie.

 

Może po przeczytaniu tych lektur pisanie prac okaże się jednak nie tak wielkim wyzwaniem jak myśleliście. I poradzicie sobie z wyzwaniem dużo szybciej.

Czytaj więcej

CZYM JEST STRES I JAK Z NIM WALCZYĆ?

Parę słów o tym czym jest stres

 

Stres to bardzo silne uczucie, które towarzyszy ludzkości od zarania dziejów.  Choroby związane ze stresem osiągnęły w krajach zachodnich rozmiary epidemii. W latach dwudziestych profesor Hans Selye z Uniwersytetu w Pradze prowadził badania nad negatywnymi skutkami stresu na nasz organizm. Wyniki tych badań pozwoliły mu na stworzenie następującego modelu wyjaśniającego, w jaki sposób chroniczny stres może wpływać na nasze zdrowie. Z medycznego punktu widzenia, stres pobudza funkcjonowanie nadnerczy, powodując podwyższenie poziomu adrenaliny i kortyzolu w organizmie. To na tym polega mechanizm negatywnego wpływu stresu na odporność. Siła działania stresu jest proporcjonalna do czasu trwania stresu i jego natężenia.

Co zrobić?

Najprostsza odpowiedź brzmi: odprężyć się. Przyda się też dawka zdrowego snu, który przeciwdziała stresowi. Chroniczny stres bowiem może naruszyć tak bardzo nasz system odpornościowy, że zaczniemy być podatni na bardzo poważne choroby. Bo stan fizyczny jest odbiciem stanu psychicznego.

 

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić

Są sytuacje na które nie mamy wpływu, nasz stres nic nie zmieni, nie pomoże, nie naprawi tego, co już i tak się stało. Niestety są sytuacje, których nie możemy kontrolować. Nic nie da dramatyzowanie. Może więc warto zmienić nastawienie.

 

Jaki działania podjąć żeby zniwelować stres?

 

Dieta

Ludzie często zajadają stres. Czekolada, lody, chipsy, żelki. To nienajlepszy pomysł. Ważne, jest żeby pić dużo wody, zielonej herbaty (antyoksydanty) bo organizm odwodniony produkuje zbyt dużo kortyzolu. Starajmy się jeść pełnowartościowe posiłki z dużą ilością warzyw. Nie zapominajmy też o owocach.

Relaks

Włącz muzykę, której lubisz słuchać. Spróbuj się wyciszyć. Pomóc może też gorąca kąpiel z olejami zapachowymi (lawenda, szyszki, pomarańcza).

Masaż lub pobyt w aquaparku

Należy obniżyć napięcie w mięśniach. Masaż w tym pomoże. Dobrze jest też popływać albo skorzystać z sauny. Ważne, żeby przestać skupiać się na problemie i pomyśleć o czymś innym.

Spacer

Ruch na świeżym powietrzu też może pomóc. Spacer, bieganie lub trening. To też dobry pomysł.

Herbaty ziołowe

Wypij herbatę z melisy lub rumianku. Powinna cię trochę wyciszyć.

 

Porada: Pisanie prac też bywa stresujące, egzaminy również. Jeśli złapie cię chęć na zjedzenie tabliczki czekolady to zmienić mleczną na gorzką. Ma dużo wartości odżywczych, więc zamiast skutków ubocznych w postaci powiększonych boczków, zyskasz poprawę pracy mózgu a stres też automatycznie złagodzisz.

 

 

Źródło informacji: J. McKenna, Antybiotyki czy zioła? Poradnik, Wydawnictwo i drukarnia Uni-Druk, Poznań 1999.

Czytaj więcej

JAK ZAPOBIEC GRYPIE I PRZEZIĘBIENIU JESIENNĄ PORĄ ?

Dziś parę sposobów na profilaktykę przeziębienia. Czyli co zrobić żeby się nie rozchorować?

 

Jesienią ryzyko infekcji jest bardzo duże. Wirusy atakują górne drogi oddechowe wywołując ich zapalenie. Warto zawczasu zająć się poprawą odporności.

 

Jak to zrobić?

 

Jednym z dobrych i sprawdzonych przeze mnie sposobów na poprawę odporności organizmu jest kuracja z oleju wiesiołka. Osobiście wolę kupować go w tabletkach, dzięki czemu kuracja jest prosta. Niewiele kosztuje a moim zdaniem całkiem dobrze działa.

 

Odporność wzmocni też odpowiednie odżywianie. Jedzenie kiszonek, cebuli, czosnku (naturalny antybiotyk), dyni, picie soków i coctaili owocowych, o tej porze najlepiej z cytrusów.

 

Profilaktycznie warto pić codziennie herbatki ziołowe: z lipy (dobra też w trakcie przeziębienia bo działa napotnie i wypłukuje organizm z toksyn), bogatą w witaminę C herbatkę z róży, głogu, czarnego bzu, rozgrzewający napój z imbiru czy malin.

 

Można też pić rozgrzewające napary np. czarną herbatę z rumem, miodem i cytryną.

 

Dobrze jest codziennie pić wodę z cytryną i ogólnie pić sporo, tak żeby wypłukiwać z niego toksyny.

 

Spore znaczenie dla odporności organizmu ma stres. Staraj się go niwelować. Uprawiaj sporty, codziennie spaceruj po świeżym powietrzu.

 

Wirusami możesz oczywiście zarazić się od osób już chorych. Lepiej unikać miejsc zatłoczonych (no cóż, zarazić się możesz na przykład w poczekalni u lekarza. Przyjść z lekkim przeziębieniem, wyjść z zaawansowaną anginą). Dlatego jeśli bywasz w takich miejscach to zaraz po przyjściu do domu umyj ręce. A przed umyciem pamiętaj żeby nie dotykać nimi oczu, ust, nosa.

 

Poza tym kiedy na podwórku jest już bardzo zimno należy ubierać się warstwowo, „na cebulkę” żeby uchronić organizm przed wychłodzeniem ale też przed przegrzaniem. Koniecznie noś nakrycie głowy, bo przez jego brak możesz stracić aż 40 % ciepła.

 

Jeśli jednak grypa cię dopadnie to po prostu kładź się do łóżka w ciepłym swetrze, wypij gorącą herbatę lub rosół. Wygrzewaj się, spij, wypoczywaj.

 

No cóż, są takie momenty, kiedy pisanie prac należy odłożyć na później. Umysł w trakcie przeziębienia pracuje znacznie słabiej, więc pożytek z niego niewielki. Do nauki wrócisz jak się wykurujesz!

 

Tagi: pisanie prac, prace inżynierskie, grypa, pisanie prac inżynierskich, pisanie prac licencjackich, sezon przeziębień, pisanie prac magisterskich, przeziębienie, pisanie prac magisterskich

Czytaj więcej

A NA MARCINA BĘDZIE DOBRA GĘSINA!

Nadchodzi świąteczny weekend. Wypocznijcie i naładujcie wewnętrzne akumulatory. Dobra potrawa z gęsiny umili Wam ten jesienny czas. Dlatego mamy dla Was prosty przepis na smaczną gąskę i kilka ciekawostek na temat jej niedocenianych walorów smakowych i odżywczych.

 

W Polsce gęś pojawiła się na szlacheckich stołach w XVII wieku i była obowiązkowym elementem staropolskiego menu. Od jakiegoś czasu to szlachetne mięso znów trafia na nasze stoły. I to bardzo dobrze, bo mięso gęsi mimo, że tłuste i kaloryczne jest bardzo zdrowe. Ma dużo białka i kwasów jedno- i wielonienasyconych, sporo korzystnych dla serca kwasów omega-3 i omega-6 (więcej niż mięso kurze i indycze). Tłuszcz gęsi obniża więc zły cholesterol. Mięso ma w swoim składzie witaminy A, E, B, szczególnie niacyny a także składniki mineralne: fosfor, magnez, potas, żelaz, cynk – wspomaga wydolność organizmu.

Ciekawostka

Dobrze jeść gęsinę właśnie jesienią i zimą, kiedy dni są zimne i krótkie, bo poprawia samopoczucie i zaburzenia nastroju.

Jak przyprawić i upiec gęś?

Gęsina smakuje dobrze przyprawiona majerankiem i rozmarynem, warto dodać trochę mielonego kminu, jałowca, przyda się też imbir, czerwone wino. Najlepiej wykonać z opisanych ziół i wina marynatę i przetrzymać w niej mięso przynajmniej dobę. Najbardziej znana potrawa z tego drobiu to gęś pieczona w jabłkach, pomarańczach lub gruszkach. Można ją faszerować suszonymi śliwkami albo kaszą gryczaną. Gęś pieczemy w piekarniku domowym w temperaturze 160 C. Można podawać ją z buraczkami, pieczonymi ziemniakami z rozmarynem, pieczonymi jabłkami lub żurawiną.

Kiedy najlepiej kupić gęś?

Sezon na mięso gęsi trwa od połowy października do połowy stycznia. Możemy kupić świeżą, mrożoną całą lub pakowaną porcjowo. Najlepiej kupić od sprawdzonego hodowcy, którego dopytać można czym była żywiona i czy pochodzi z wolnego wybiegu.

Tagi: Gęsina, pieczona gęś, pisanie prac, prace inżynierskie, pisanie prac inżynierskich, św. Marcina, pisanie prac licencjackich, pisanie prac magisterskich

Czytaj więcej

CZY TO PRAWDA, ŻE MOŻEMY UCZYĆ SIĘ PRZEZ SEN ?

Teoria z książką pod poduszką i magicznym przeniesieniem wiedzy z jej kart do naszej głowy to zdecydowanie mocne nadużycie wiary w cuda. Ale już nauka przez sen niekoniecznie.

Udowodniono bowiem (badania z Northwestern University), że podczas snu uczymy się faktycznie bardzo efektywnie. Oczywiście najpierw musimy spędzić sporo czasu nad notatkami z wykładów czy podręcznikami. Na ogół jest to trudny czas, bo po pierwsze mamy go mało a poza tym nie należy do najfajniejszych, bo nauka to spory wysiłek umysłowy.

Jeśli włożysz w naukę wysiłek a potem pójdziesz spać to rekompensata za czas poświęcony nauce na pewno się pojawi. Nie nauczysz się co prawda niczego nowego ale za to „wkuwany” materiał na pewno uda się lepiej utrwalić dzięki odpowiedniej stymulacji wspomnień.

 

Co zrobić żeby wiedza utrwaliła się przez sen?

Możemy:

  • Odsłuchać tekst,
  • Spojrzeć na wyuczone słówka,
  • przejrzeć notatki jeszcze raz przed snem

Musimy

  • Dobrze się wyspać (chodzi też o odpowiednią ilość godzin snu)
  • Postarać się nie stresować

 

Bądźcie optymistami. Uwierzcie, że będzie dobrze. To na pewno też pomoże wam nie tylko w nauce ale także na samym egzaminie. Pewność siebie to dziś bardzo wartościowa cecha charakteru.

Ze swojej strony polecamy Wam abyście po prostu do egzaminu się nauczyli, zgłębili i zapamiętali odpowiednią wiedzę. Bo to najrozsądniejsze wyjście. A sen, może was tylko wspomóc. Człowiek wypoczęty wszak jest o wiele bardziej produktywny.

 

Tagi: pisanie prac przez sen, prace inżynierskie, pisanie prac inżynierskich przez sen,

pisanie prac magisterskich, pisanie prac licencjackich, prace zaliczeniowe przez sen, pisanie prac zaliczeniowych

 

Czytaj więcej